Visum advocaat: visumtermijn overschreden?

Duur visum kort verblijf

Visum Advocaat: Visumtermijn overschreden?

Visum termijn

Zoals bekend kan een visum kort verblijf maximaal voor een periode van drie maanden worden verstrekt. Een kortere duur kan altijd, langer niet. Slechts in uitzonderlijke gevallen kunt u tijdens uw verblijf in Nederland verzoeken om een verlenging van de visumtermijn. Raadpleeg hierover onze visum advocaat. Een visum wordt niet standaard voor de duur van drie maanden verstrekt. Dat denkt men vaak wel en vaak wordt ook de maximale duur aangevraagd. Houd er hierbij rekening mee dat dit twijfel over de binding met het land kan meebrengen. Een werkgever zal bijvoorbeeld niet zo snel geneigd zijn om drie maanden verlof aan zijn of haar werknemer te verschaffen. Denk dus na bij de aanvraag of je genoeg onderbouwende stukken hebt die de duur van de aanvraag verduidelijken. Je visumaanvraag moet logisch in elkaar steken. Neem voorafgaand aan de indiening van de aanvraag vrijblijvend contact op met onze advocaat visum.

Visum Advocaat

Onze visum advocaat krijgt met regelmaat de vraag voorgelegd wanneer de aanvrager en voor hoelang de visum aanvrager gebruik dient te maken van zijn visum. Hiervoor geldt dat indien het visum is verleend men hiervan binnen de aangevraagde visumtermijn gebruik van moet maken. Het visum kort verblijf is slechts drie maanden geldig. Op het moment dat je na afgifte niet direct gebruik maakt van je visum gaat dit af van de duur van het verstrekte visum. Houd dit dus goed in de gaten.

Visum Bezwaar

Ben je het niet eens met de duur van de afgifte van de visumtermijn en wil je in bezwaar gaan tegen de afgewezen visumverlenging raadpleeg dan ook onze advocaat visum. Houd er echter wel rekening mee dat het bezwaar geen schorsende werking heeft. Dit betekent dat je dus nog steeds voor het verstrijken van de visumtermijn het land moet verlaten. Doe je dit niet dan verblijf je onrechtmatig in Nederland en zal dit consequenties hebben voor toekomstige aanvragen.

Voorlopige voorziening

Slechts in uitzonderlijke gevallen is het zinvol om tegen de afwijzing van de verlenging van het visum kort verblijf in bezwaar te gaan en tevens een voorlopige voorziening aan te vragen. Dit laatste kan wanneer er sprake is van een spoedeisend belang. Hierover heeft de visum advocaat reeds iets geschreven. Lees hier voor meer informatie over spoedvoorzieningen.

vreemdelingenrecht advocaat amsterdamInreisverbod en Terugkeerbesluit

Op het moment dat je na het verstrijken van de visumtermijn in Nederland verblijft, dan verblijf je onrechtmatig. Dit kan tot gevolg hebben dat je een licht inreisverbod krijgt opgelegd en voorts een terugkeerbesluit. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld voor de duur van een jaar de toegang tot Nederland wordt ontzegd. Neem hierover contact op met onze advocaat visum. Onze visum advocaat kan u hierover verblijvend adviseren.